02128111280
0

سرمایه گذاری در مدیریت پسماند

سرمایه گذاری در مدیریت پسماند

پس از بررسی و آشنایی با مفهوم پسماندها در این مقاله قصد داریم شما را با سرمایه گذاری در مدیریت پسماند و تسهیلات ارائه شده در این زمینه آشنا کنیم.

سرمایه گذاری اولیه و هزینه بهره برداری از تسهیلات در زمینه پسماند :

به طور کلی دو نوع هزینه مشخص در رابطه با تسهیلات مدیریت پسماند وجود دارد :

  1. هزینه های لازم برای سرمایه گذاری اولیه و یا هزینه ثابت ساختمان ها و تجهیزات
  2. هزینه لازم برای بهره برداری یا هزینه متغییر مرتبط با فعالیت های روزانه پردازش و مدیریت پسماند

سرمایه گذاری اولیه در مدیریت پسماندها :

هزینه های لازم برای طراحی و ساخت یک پروژه و نیز هزینه های خرید تجهیزات لازم برای پردازش و کنترل پسماند به عنوان هزینه های سرمایه گذاری اولیه شناخته می شوند. این هزینه ها بطور مستقیم به نوع و اندازه پروژه بستگی دارد. لذا هزینه های سرمایه گذاری اولیه معمولاً بسیار بزرگتر از آن است که بتوان در یک سال آنها را پرداخت نمود، به همین دلیل در یک دوره زمانی بلند مدت ( اغلب در طول مدت عمر پروژه ) مستهلک می شوند.

یک روش برای براورد اولیه ی هزینه ها سرمایه گذاری استفاده از اطلاعات منتشر شده در رابطه با هزینه های سیستم مدیریت پسماند می باشد. چنین برآوردهایی اغلب به عنوان یک حساب سر انگشتی و تخمینی در نظرگرفته می شوند.

سرمایه گذاری تسهیلات :

شهرداری ها سرمایه لازم برای پروژه ای بزرگ را از طریق صدور اوراق قرضه تامین می کنند که می بایست از طریق درآمدهای مالیاتی و هزینه های کاربری پرداخت شود. دو نوع متداول و رایج اوراق قرضه شهرداری، اوراق قرضه تعهد عمومی و اوراق قرضه درامد می باشند. اوراق قرضه تعهد عمومی معمولاً نرخ بهره کمتری دارند لذا ریسک کمتری را برای مشتری به همراه دارد، بازپرداخت این اوراق بواسطه قدرت مالی شهرداری تامین می شود.

اگر قرار باشد پروژه رد گردد، شهرداری هزینه را از طریق مالیات بر دارایی ها،مالیات بر فروش یا دیگر درآمدهای مالیاتی به منظور بازپرداخت خسارت وارد شده، تامین می نماید.قرض به بار آمده تحت اوراق قرضه تعهد عمومی نسبت به محدودیت قابل استقراض جامعه محاسبه می گردد. این امر درصورتیکه جامعه تعدادی طرح اضافی را از طریق اوراق قرضه سرمایه گذاری کرده باشد ممکن است نگران کننده باشد.

اوراق قرضه درآمد، برای تامین سرمایه ی پروژه های خاص توزیع می گردند. هزینه های کاربری و درآمدهای دیگر حاصل از فروش مواد و انرژی بازیافتی به منظور پرداخت اوراق قرضه درآمد استفاده می شوند. در این حالت نرخ بهره معمولاً از اوراق قرضه تعهد عمومی بیشتر است زیرا پرداخت بستگی به موفقیت آن طرح خاص دارد و لذا احتمال عدم پرداخت بالاتر خواهد بود.

روش های تامین سرمایه:

شکل های دیگر تامین سرمایه شامل قسط بندی خرید، اجاره کردن، موافقتنامه های خرید اجاره و موافقتنامه های اجاره برحسب در آمد نسبت به هزینه می باشند. این شیوه نامه ها توانایی بالقوه ای در کاهش مقدار خالص پول مورد نیاز برای هر پروژه و یا تغییر در مبالغ پرداخت در طی دوره های متفاوت از عمر طرح، فراهم می آورند. توسعه دهنده بخش خصوصی یا موسسه مشارکت مالی علاوه بر سود مالیاتی، هزینه های بازپرداخت سرمایه گذاریش را نیز دریافت می نماید.شایان به ذکر است که قوانین مالیاتی هر چند وقت یکبار دچار تغییراتی شده و از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت می باشد.